ПРОФИЛАКТИКА
Проверка и профилактика на здраво турбо - ЗАЩО?
Турбокомпресора е изключително здрав компонент,но поради ред причини като лоши горива,неправилно горене,запушване на изпускателната система или пропуски в турбо системата и неправилна експлоатация, работата на турбокомпресорът може да бъде нарушен без самият той да е повреден. Почти всички съвременни дизелови автомобили са с така наречената система "Турбо с променлива геометрия" . Какво е променливата геометрия и как работи можете да прочетете в секция "Турбокомпресори". Като цяло променливата геометрия (VNT) е много податлива на блокиране поради натрупването на нагар и т.н. По-лоши горива, неправилна работа на автомобила или прекалено спокойно шофиране тя блокира на тази система и турбокомпресорът неможе да работи адекватно тоест да достигне и изпълни изисканите стойности от моторният компютър.При това положение турбокомпресорът е напълно здраво , но не функционира правилно заради блокиралата променлива геометрия. Единственото работещо на сто процента решение в случая е демонтаж и монтаж на турбокомпресорът и почистване на геометрията или с казано по просто профилактика на турбокомпресора. С навременна и качествена диагностика и намеса и навременна профилактика то турбокомпресорът ще бъде спасен а вие ще спестите излишни разходи и ще удължите живота му . Има много предложения и варианти за почистване на турбомпресорите и извършване на профилактики, но за съжаление на много места не се обръща достатъчно внимание и се претупват нещата или се извършват половинчато заради липса на оборудване,турбостендове, професионализъм и т.н.
При НАС ще получите качествена профилактика, която ще опишем в следните етапи на работа:
- 1. Извършване на професионална диагностика на автомобила,с която да се установи и докаже че турбокомпресорът има нужда от профилактика .
- 2. При откриване на проблем свързан с правилната работа на турбокомпресорът след диагностициране следва правилно извършване на демонтаж на турбокомпресорът.
- 3. Следва самото разглабяне на турбокомпресорът .Турбото се разглабя на основни компоненти и охлювите се разделят от средната част,също така се демонтира и актуаторът и променливата геометрия като всичко се разглобява на съставни части.
- 4. Компонентие като Студеният охлюв ,топлата част(охлюв),геометрия и др. се измиват и почистват от масла, сажди и т.н на ултразвук или машини за почистване с гореща вода и химакили под налягане с каквито ние разполагаме за разлика от от много други сервизи.
- 5. Сега идва финното почистване в Пясъкоструйната кабина и Водният Пясъкоструй с който САМО ние разполагаме Да правилно САМО НИЕ !(може да види и научите повече в секцията (Воден Пясъкоструен Апарат) .
- 6. Сега пристъпваме към оглед на всички почистени части, ако няма повредени,износени части или кривини по геометрията или спуквания по корпусите , прегрявания или механични повреди всичко се подготвя за обратен монтаж.
- 7. Преди финалната сглобка навсички компоненти на турбокомпресорът, тестваме средната част (ядрото) на нашият VSR Турбостенд. При този тест се проверява дали турбокомпресорът има пропуски на масло при режим симулираш студен двигател тоест не загряло масло и симулиращ топъл двигател тоест загряло масло между 70 и 100 градуса! Нашият Турбостен е единственият който предлага ТЕСТ на турбокомпресорът в 3 режима на натоварване и проверка за теч на масло от турбокопресора които са Режим симулиращ Празен ход , Средни обороти и Високи обороти по друг начин казано от 15 000 об. През 80 000 – 100 000 об. до 135 000 – 170 000 об. За определено време.Ако тестовете са положителни то прдължаваме към баланс и завършване на работата по средната част (ядрото).
- 8. При успешни предшестващи тестове и перфектни резултати след баланса и проверките за теч на масло се сглобя всичко начален вид за да продължим към финалните настройки.
- 9. Един от последните тестове и проверки е за правилната работа на актуатора (пневматичен или електронен незавимисимо от видът му ние можем да го изпитаме ) и проверка на всички турбопараметри, посредством нашите Flow Bench стендове а именно G3-min-Flow (Power) и Synthesis Flow Bench 2000S . При отклонения от заводските параметри – ДА иммено заводските параметри защото нашите стендове работят по заводски данни , настройваме турбокомпресора докато не постигнем перфектният резултат.
- 10. Готовият турбокомпресор се монтира спазвайки всички нужни стъпки за правилен монтаж от нашите механици за да може автомобила да се върне към перфектният режим на работа.
- 11. На финала следва пълната проверка чрез професионална диагностика на пътя или на нашият диностенд (според условията),с която да констатираме безпроблемното функциониране на турбокомпресорът.
При нас профилактика,обслужването и качествено които ще получите както и професионализмът и изпълнението са без конкуренция!